مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-24اجتماعي

 تاکید بر بکارگیری روش های غیرمخرب در مدیریت اصولی پسماندهای کشاورزی شفت


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: کشاورزان باید روش های غیر مخرب را در  مدیریت اصولی پسماند های کشاورزی به کار گیرند.

- ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: کشاورزان باید روش های غیر مخرب را در  مدیریت اصولی پسماند های کشاورزی به کار گیرند.

یاسر ریاضی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش زدن کاه و کلش اقدامی باخت_باخت است، اظهار کرد: همه ساله با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و برداشت محصولات کشاورزی، بعضی از کشاورزان به منظور از بین بردن آفات گیاهی و جلوگیری از ایجاد محیط مناسب تکثیر این آفات و ایجاد سهولت بیشتر در عملیات کاشت و داشت، برای آماده کردن زمین های کشاورزی خود برای کشت دوم، اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می کنندکه این اقدام علاوه بر دود شدن درآمد حاصل از فروش آن، باعث مشکلات محیط زیستی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه خواهد شد.

وی افزود: با سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی، خاکستر و دود ناشی از آن باعث آلودگی هوا در فضای مسکونی روستایی و یا شهری همجوار شده و مشکلات سلامتی و بهداشتی شامل بروز انواع حساسیت ها، مشکلات تنفسی و در نتیجه نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 تاکید بر بکارگیری روش های غیرمخرب در مدیریت اصولی پسماندهای کشاورزی شفت

 تاکید بر بکارگیری روش های غیرمخرب در مدیریت اصولی پسماندهای کشاورزی شفت